Veel gestelde vragen – Mywabi
In december geldt 40% korting op de gehele collectie bij bestelling vanaf €50,- met kortingscode: December40%.

Veel gestelde vragen

 Bestellingen

  • Moet ik een account aanmaken om een bestelling te plaatsen? Hoe werkt dit?

Je hoeft geen account aan te maken om een bestelling te plaatsen. Je vult dan bij het plaatsen van je bestelling de gevraagde gegevens in (naam, e-mailadres, adres en bankgegevens). Wil je een overzicht van je bestellingen en wil je niet steeds opnieuw je gegevens invullen dan raden we je aan om een account aan te maken. Hiervoor kun je op het icoontje rechts bovenin de website klikken. Kies vervolgens voor de optie account aanmaken.

 

  • Krijg ik een bevestiging van mijn bestelling?

Wanneer je een bestelling in de webshop plaatst ontvang je automatisch een bestelbevestiging op het door jou doorgegeven e-mailadres.

 

  • Ik wil mijn bestelling wijzigen of annuleren. Hoe doe ik dit?

Wanneer je je bestelling wilt wijzigen of annuleren neem dan z.s.m. contact met ons op via 06-15294156 of info@mywabi.nl. Wanneer de bestelling nog niet is verstuurd, passen we je bestelling aan. Is de bestelling reeds verstuurd dan kun je de artikelen binnen 14 dagen, uitsluitend in oorspronkelijke staat en verpakking, terugsturen. Hiervoor kun je het bijgevoegde retourformulier gebruiken. Deze is ook op onze site te vinden onder het kopje ‘terugbetalingsregeling’. De retourkosten zijn voor eigen rekening. Extra gemaakte kosten voor verzending in één van onze luxe verpakkingen worden niet vergoed.

 

  • Wat is de levertijd van mijn bestelling?

We verzenden onze pakketjes met PostNL. PostNL bezorgt op maandag t/m zaterdag, normaal gesproken binnen 2 bezorgdagen, doch uiterlijk binnen 30 dagen. Via track & trace en in de PostNL-app kun je de laatste informatie over je pakket terugvinden. Mocht de levering vertraagd zijn of een bestelling niet of deels leverbaar zijn dan krijg je hier uiterlijk binnen 30 dagen na het plaatsen van de bestelling bericht over.

 

  • Hoe wordt mijn bestelling verpakt?

We verpakken je bestelling zodanig dat de kans op beschadiging zo klein mogelijk is. Afhankelijk van de gekozen verpakking wordt het uitpakken een steeds groter feestje. Naast de standaard verpakking kun je, tegen meerprijs, bij het plaatsen van je bestelling namelijk kiezen voor 2 luxere verpakkingen.

  • Kan ik mijn bestelling ook als cadeautje in laten pakken?

Elke bestelling wordt met zorg in een standaard verpakking verpakt. Wil je er echt een cadeautje van maken dan kun je dit aangeven bij het plaatsen van je bestelling door bij verzending de gewenste verpakking aan te vinken. De extra kosten die hier aan verbonden zijn, worden automatisch in rekening gebracht.

 

  • Kan ik mijn bestelling afhalen in plaats van laten verzenden?

Jazeker, je kunt je bestelling aan ons doorgeven via 06-15294156 of info@mywabi.nl. Wanneer de bestelling klaar staat kun je deze, op afspraak, van maandag t/m zaterdag ophalen in onze showroom. Betalen in de showroom kan uitsluitend met pin.

 

  • Wanneer kan ik mijn bestelling afhalen?  

Je kunt je bestelling van maandag t/m zaterdag ophalen in onze showroom. Je kunt hiervoor een afspraak maken via 06-15294156 of info@mywabi.nl. Voor afhalen worden geen extra kosten in rekening gebracht.

 

  • Waar kan ik mijn bestelling afhalen?

Bestelling kunnen op afspraak worden opgehaald op onderstaand adres:

Bernseweg 20H

5324 JW Ammerzoden

 

Betalingen

  • Wat zijn jullie betaalmogelijkheden?

Als je via de webshop een bestelling plaatst dan kun je via de volgende betaalmethoden betalen: Ideal, American Express, Apple Pay, Google Pay, Maestro, Mastercard, PayPal, Shop Pay en Visa. Breng je een bezoekje aan onze showroom dan kun je uitsluitend met pin betalen. 

 

  • Zijn de prijzen inclusief BTW?

Ja, al onze prijzen zijn inclusief BTW.

 

Verzendingen

  • Wat zijn de verzendkosten?

Nederland:

De verzendkosten binnen Nederland zijn 7,25 euro. Vanaf 75 euro zijn de verzendkosten gratis.

Europa:

De verzendkosten binnen Europa zijn:  

Pakketje 0 tot 5 kg       : 25 euro

Pakketje 5 tot 10 kg    : 31 euro

Pakketje 10 tot 20 kg  : 40 euro

 

  • Kan ik mijn bestelling volgen?

Onze bestellingen worden verzonden met PostNL. Na verzending ontvang je per e-mail de track & trace-code waarmee je je bestelling kunt volgen. Mocht het pakket onverhoopt toch niet aankomen laat het ons dan z.s.m. weten via 06-15294156 of info@mywabi.nl. 

 

  • Verzenden jullie ook naar het buitenland?

Ja, we verzenden ook pakketjes binnen Europa. De verzendkosten zijn dan:

Pakketje 0 tot 5 kg       : 25 euro

Pakketje 5 tot 10 kg    : 31 euro

Pakketje 10 tot 20 kg  : 40 euro

 

Retouren

  • Kan ik mijn bestelling ook retourneren? Hoe doe ik dit?

Wanneer een artikel niet naar wens of beschadigd is, kun je (een deel van) je bestelling, uitsluitend in oorspronkelijke staat en verpakking, binnen 14 dagen naar ons terug sturen.

Hiervoor kun je het bijgevoegde retourformulier gebruiken. Deze is ook op onze site te vinden onder het kopje ‘terugbetalingsregeling’.

Wanneer we de artikelen in goede staat retour hebben ontvangen zullen we het bedrag, exclusief de verzendkosten, via de gebruikte betaalmethode terugstorten. De retourkosten zijn voor eigen rekening, mits het een beschadiging betreft. Dan nemen wij de retourkosten voor onze rekening. Extra gemaakte kosten voor verzending in één van onze luxe verpakkingen worden niet vergoed.

Breng je je bestelling terug naar onze showroom dan zitten hier uiteraard geen retourkosten aan verbonden.    

 

  • Wat moet ik doen als ik een beschadiging in mijn bestelling aantref?

Ondanks onze zorgvuldigheid bij het inpakken van de bestelling kan het een enkele keer voorkomen dat de bestelling niet heelhuids aankomt. Mocht je bestelling een beschadiging hebben dan ontvangen we hier graag z.s.m. een melding van per e-mail, inclusief een foto van het beschadigde artikel en het ordernummer van de bestelling. We nemen dan z.s.m. contact met je op om je bestelling alsnog in orde te maken. De retourkosten bij een beschadiging zullen wij voor onze rekening nemen.   

 

  • Worden de retourkosten in rekening gebracht?

De retourkosten zijn voor eigen rekening, mits het een beschadiging betreft. Dan nemen wij de retourkosten voor onze rekening. Extra gemaakte kosten voor verzending in één van onze luxe verpakkingen worden niet vergoed.

 

  • Kan ik mijn bestelling ook ruilen?

Nee, je bestelling kan niet worden geruild. Hiervoor dien je een nieuwe bestelling te plaatsen.

 

  • Hoe krijg ik mijn geld terug?

Wanneer we de artikelen in goede staat retour hebben ontvangen zullen we het bedrag, exclusief verzendkosten, via de gebruikte betaalmethode terugstorten.

 

Producten

  • Is het servies vaatwasbestendig?

Ja, het servies kan in de vaatwasser.

 

  • Kan het servies in de oven en/of magnetron?

Het servies kan in de magnetron mits het geen zilveren of gouden afwerking heeft. Het servies is niet bestand tegen gebruik in de oven.  

 

  • Kan ik de producten ook op locatie bekijken?

Jazeker. We nodigen je van harte uit om op maandag t/m zaterdag onze producten in de showroom te komen bekijken. Tijdens je bezoek is er altijd iemand aanwezig die aanvullende informatie kan geven. Je kunt hiervoor een afspraak maken via 06-15294156 of info@mywabi.nl. Ons bezoekadres is: Bernseweg 20H 5324 JW Ammerzoden.

 

  • Zijn alle artikelen die in de webshop staan op voorraad?

Ja. Van alle artikelen die in onze webshop staan hebben we voorraad. Het kan natuurlijk voorkomen dat een product wegens grote populariteit even niet voorradig is. We doen ons uiterste best om de voorraden z.s.m. aan te vullen. Je kunt ook altijd even contact met ons opnemen zodat we met je mee kunnen denken over een mogelijk alternatief.

  

  • Van welke materialen is het servies gemaakt? Wat is het verschil?

Ons servies is gemaakt van porselein en keramiek. Beide materialen zijn uitermate geschikt voor dagelijks gebruik. Porselein wordt bij een hogere oventemperatuur (1300 – 1500 graden) vervaardigd dan keramiek (800 – 1150 graden) waardoor het iets harder en steviger is. De glazuurlaag op het keramiek zorgt voor extra stevigheid en minder krasgevoeligheid. 

 

  • Het ontvangen servies ziet er anders uit dan op de afbeelding in de webshop. Hoe kan dit?

Het kan voorkomen dat de afbeelding in de webshop iets afwijkt van het ontvangen servies. Dit komt omdat al onze producten met de hand vervaardigd worden en dus unieke items zijn. Hierdoor kunnen er kleine verschillen ontstaan.             

 

  • Verkopen jullie ook cadeaubonnen?

Jazeker. In de webshop kun je kiezen voor de optie cadeaubon. Je kunt kiezen uit verschillende bedragen. Ook zijn er cadeaubonnen beschikbaar in onze showroom.

 

Klachten

  • Ik heb een klacht. Waar kan ik deze melden?

Indien je onverhoopt niet tevreden bent over onze dienstverlening vragen we je om ons hier z.s.m. via info@mywabi.nl van op de hoogte te stellen. Je kunt binnen 14 dagen een reactie van ons verwachten. Indien verwacht wordt dat de afhandeling van de klacht langer dan 14 zal gaan duren, wordt je hier binnen 14 dagen schriftelijk van op de hoogte gebracht.  

 

Nieuwsbrief

  • Hoe kan ik me aanmelden voor jullie nieuwsbrief?

Aan het eind van de homepage kun je je aanmelden voor onze nieuwsbrief. Je wordt dan op de hoogte gehouden van de ontwikkelingen en de laatste nieuwtjes.

 

  • Hoe meld ik me af voor jullie nieuwsbrief?

In de mailtjes die je van ons ontvangt zit een optie om je af te melden voor de nieuwsbrief.

 

Zakelijk

  • Kan ik ook een zakelijke bestelling plaatsen?

Voor het ontvangen van een zakelijke offerte kun je een email sturen naar info@mywabi.nl of bellen naar 06-15294156.

 

Bereikbaarheid

  • Wanneer zijn jullie bereikbaar?

Wij zijn op maandag t/m zaterdag van 9:00 uur tot 17:00 uur telefonisch (06-15294156) en per mail bereikbaar (info@mywabi.nl). Ook kun je ons bereiken via het contactformulier op onze site www.mywabi.nl. We doen ons uiterste best om je vraag z.s.m. te beantwoorden.

 

Social media

Je kunt ons ook volgen op facebook en instagram via mywabi.nl.